Świece nagrzewające ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomdab44
    Classic
    • 2010
    • 17

    #26
    chciałbym podłączyć te świece na kilka minut do urządzenia rozruchowego np takiego http://allegro.pl/urzadzenie-rozruch...251898682.html . podpowiedzcie jak to zrobić ( gdzie + i -, i co z akumulatorem). mam problem z rozruchem auta w duże mrozy. może tak rozwiążę ten problem

    Komentarz

    • rogoz
      Rider
      • 2006
      • 397

      #27
      Bardzo oryginalny pomysł

      A nie lepiej sprawdzić świece żarowe, ich przekaźnik, kąt wtrysku i czujnik temperatury cieczy. Wtedy nie będzie problemów z rozruchem.

      Mała podpowiedz - jak to podłączysz to musisz pomyśleć o elektrycznej pompie cieczy aby wymusić przepływ w małym obiegu.

      Komentarz

      • tomdab44
        Classic
        • 2010
        • 17

        #28
        problem polega na tym że mam urwaną jedną świecę żarową. przerażają mnie koszty zdejmowania głowicy. wprawdzie znalazłem mechanika który twierdzi że to zrobi bez zdejmowania (będzie rozwiercał) ale boję się mu oddać moje auto. inny mechanik stwierdził że przy rozwiercaniu nalecą opiłki do środka i będzie nieciekawie.
        więc kombinuje jak się da.

        Komentarz

        • makog
          Rider
          • 2010
          • 345

          #29
          Moze troche OT ale na TVN turbo był gostek który się wypowiadał (program Turbokamera) iż jest w tejchwili na rynku tak specjalistyczny sprzet ze wykreca urwane swiece bez sciagania glowicy.
          http://www.wimeb.markomp.net
          Już nie moja Skodzina
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

          Komentarz

          • Kapuhy
            Ambiente
            • 2008
            • 132

            #30
            Zamieszczone przez gebek
            W O2 TDI stosuje sie nagrzewnice elektryczna grzejaca tylko powietrze wtlaczane do kabiny.
            Te opisywane swiece stosowano w O1 TDI i podgrzewaly plyn chlodniczy.
            A wiesz może gdzie tak nagrzewnica się znajduje w O2? Gdzieś w okolicy nagrzewnicy od płynu może?
            Pytam, bo na dzień dzisiejszy mam uszkodzony silniczej, który przekazuje powietrze na nagrzewnicę od płynu i jest zimno . Swoją drogą ciekawe przy jakiej temperaturze taka elektryczna grzałka zaczyna działać.

            Komentarz

            • gebek
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1214

              #31
              Zamieszczone przez Kapuhy
              A wiesz może gdzie tak nagrzewnica się znajduje w O2? Gdzieś w okolicy nagrzewnicy od płynu może?
              Pytam, bo na dzień dzisiejszy mam uszkodzony silniczej, który przekazuje powietrze na nagrzewnicę od płynu i jest zimno . Swoją drogą ciekawe przy jakiej temperaturze taka elektryczna grzałka
              Tak jak napisales,jest obok nagrzewnicy i parownika klimy.
              Tato,tato...czy to auto jest chore?
              Nie synku...to diesel PD.

              Honda...the power of dreams.
              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

              Komentarz

              • tadfi
                Rider
                • 2008
                • 501
                • Octavia III combi (5E5)
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                #32
                Mi się właśnie taka nagrzewniczka zepsuła, wymieniłem ją sam, a jest tutaj (17):

                A przy jakiej temperaturze działa, to nie wiem. Kiedyś sprawdzałem w VCDS-ie i o ile dobrze pamiętam, to załączała się, kiedy ustawiona temperatura była dużo wyższa od otoczenia. O ile - nie pamiętam.
                Dodam jeszcze na marginesie, że nie w każdym TDI-ku O2 ta nagrzewniczka występuje.
                TadFi
                Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                Komentarz

                • Kapuhy
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 132

                  #33
                  Zamieszczone przez tadfi
                  Mi się właśnie taka nagrzewniczka zepsuła, wymieniłem ją sam
                  ...
                  Dodam jeszcze na marginesie, że nie w każdym TDI-ku O2 ta nagrzewniczka występuje.
                  Dostęp do niej jest od dołu od strony kierowcy pewnie. Jak dobierałem się do silniczka V158 to widziałem nagrzewnicę, ale nie przyglądałem się dokładnie, gdzie może być ten element. Jak się toto zepsuje to VAG pokazuje zapewne błąd?
                  U mnie chyba jest, bo pamiętam że zimą dosyć szybko wiało ciepłym powietrzem. I to by się również zgadzało, że jeżeli nie ma sterowania powietrzem na nagrzewnicę, to i elektryczne ogrzewanie nic nie da :roll:
                  Dzięki za informację.

                  Komentarz

                  • wolas
                    Rider
                    • 2011
                    • 290

                    #34
                    odświeżę troche temat, czy te świeczki można tak samo sprawdzić tam samo jak zarowe, czyli zaróweczka i aku?

                    Komentarz

                    • piotr-pacek
                      Classic
                      • 2012
                      • 38

                      #35
                      Świece żarowe w układzie chłodzenia - Octavia 1 TDI

                      Temacik trochę się postarzał, ale zapodam coś z własnych obserwacji. Otóż zakupiłem sobie do swojej Okci 1 TDI AHF 81KW / 110KM 1999 elektroniczny czujnik stanu napięcia w instalacji samochodu. Obsługa banalna - wtyczka do zapalniczki i działa. W czasie pracy silnika pokazuje napięcie ładowania i skoki napięcia, w czasie postoju na zgaszonym silniku wskazuje stan napięcia na akumulatorze. I teraz zaczyna się zabawa - obserwacja. Zapalanie samochodu i praca świec żarowych: przekręcam kluczyk kontrolka świec żarowych zapala się i wskaźnik pokazuje spadek napięcia. Jak jest ciepło (wiosna, lato) to kontrolka świec żarowych gaśnie już po 2 sekundach, wskazując na właściwą temperaturę w komorze spalania i możliwość rozruchu. INSTRUKCJA MÓWI ŻE BEZPOŚREDNIO PO ZGASZENI SIĘ KONTROLKI ŚWIEC ŻAROWYCH NALEŻY ODPALIĆ SAMOCHÓD - ( SZCZEGÓLNIE ZIMĄ - mój przypisek, bo latem to można czekać ile się chce). pomimo tego że kontrolka zgaśnie to świece wciąż grzeją - jeśli się poczeka jeszcze chwilkę w ciszy,to dopiero za kilka sekund słychać trzask rozłączenia się przekaźnika świec żarowych i wyłączenie świec. Zimą wszystko jest podobnie, tylko świece mogą się rozgrzewać nawet 10 sekund. Jeśli chodzi o świece w układzie chłodzenia, to właśnie one tam są, ale nie w każdym silniku (starsze słabsze 90-siątki) ich nie mają a mocniejsze 110-ki jak moją mają, ale nie mam pojęcia kiedy grzeją, bo na pracującym silniku ładowanie jest wysokie i nie widać poboru prądu- przynajmniej u mnie. Chyba że mam spalone i już nie działają. Wiem tylko że w VAGu jest możliwość sprawdzenia wszystkich przekaźników i słychać jak trzaskają i przekaźnik się załącza, a czy świece są sprawne to trzeba po prostu zbadać samemu jak każdą świecę (minus) na obudowie świecy a na gwincie plus, ale uwaga świece nie koniecznie maja napięcie 12V tylko mogą mieć mniejsze i jak się podłączy na krotko pod akumulator to się je spali. Będąc w najbliższym czasie u mechanika muszę poprosić o ich sprawdzenie. Bo wydaje mi się że nie działają. Z resztą moja Okcia TDI jak i pewnie każda inna bardzo wolno się nagrzewa. wskazówka zaczyna podnosić się latem po ok 2km a zimą po 3km. Temp max łapie latem po ok 9km, a zimą po ok 13km. i raczej nie odczuwam, żeby coś tam te 3 świece dogrzewały. Dla porównania mój drugi samochód Felicja 1,3 68KM na wtrysku 2000r. cieple powietrze z kratek ogrzewania leci latem już po wyjechaniu z garażu, a zimą już niecały kilometr od garażu. A max temp łapie 3-4 km od garażu. Tylko to bym przeniósł do mojej Okci z Felki - OGRZEWANIE. A i jeszcze zimowa przygoda: zima 2011r. na polu minus 27 stopni samochodzik stal przed garażem całą nockę, rano wyjazd do pracy warunki drogowe masakryczne - zaśnieżone że spodem darłem całą drogę - 8km do pracy zajechałem na drugim biegu 2000obr cała drogo i wskazówka od ogrzewania ani drgnęła a przez szybę widziałem tylko tyle co palcem sobie rozmroziłem. no ale wtedy miałem klęknięty termostat i nie był domknięty. Ot tyle co mialbym do powiedzenia w tym temacie na chwilę obecną.

                      Komentarz

                      • mariush19
                        Rider
                        • 2009
                        • 634
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #36
                        2.0 AQY rozgrzewa się błyskawicznie, i grzeje chyba mocniej niż fela, ale to benzynka

                        Komentarz

                        • niedziela67
                          Elegance
                          • 2007
                          • 767
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #37
                          Wydaje mi sie że te świeczki dogrzewają tylko poniżej jakiejś temperatury.(może sprzężone sa z czujnikiemtemperatury zewnetrznej)Ja je sprawdzałem zimą i załączaly się po około 2-3 min jak silnik ustabilizował pracę.
                          W O1 świece są na 12 V
                          Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                          Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                          Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                          Komentarz

                          • senectus
                            Drive
                            • 2007
                            • 87

                            #38
                            A w jaki sposób można sprawdzić czy działają w obecnych warunkach? Świece sprawdziłem i są ok, natomiast nie wiem czy to w ogóle działa, a auto zimą strasznie długo się nagrzewa. Jeszcze jedno w skrzynce z bezpiecznikami nie mam bezpiecznika 50A FL5 i teraz nie wiem czy nie została kiedyś przerobiona. Pzdr

                            Komentarz

                            • niedziela67
                              Elegance
                              • 2007
                              • 767
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #39
                              Ja zrobiłem to bardzo prosto.Druciarsko ale skutecznie.
                              Potrzebna oprawka z żarówka i dłuższy przewód.
                              Zdjąłem jedna z fajek na świeci wpiołem jeden przewód a minus dałem z silnika.Oprawkę z przewodem przerzuciłem przez szparę blotnika i drzwi na brzeg deski przy słupku.
                              Pojeździłem zima parę dni i wiedziałem co jest grane.
                              Sprawdziłem tak wszystkie 3 szt.
                              Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                              Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                              Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                              Komentarz

                              • pasiek5
                                Classic
                                • 2012
                                • 7

                                #40
                                Dołączam się do tematu.
                                Pierwsze przymrozki (pierwsza zima po zakupie) pokazały mi, że diesel (mój AHF 2004 wersja francuska) rozgrzewa się powoli (termostat sprawny).
                                Właśnie nie mam tych 3 świec i zastanawiam się (na razie czysto teoretycznie) nad ich montażem.
                                Co do montażu zastanawiam się nad doprowadzeniem zasilania fabrycznego, dysponuję schematem podłączenia tylko nie wiem czy mój sterownik będzie obsługiwał te świeczki. Albo zamontowania przełącznika na desce rozdzielczej z zabezpieczeniem czasowym i z możliwością włączenia dopiero po uruchomieniu silnika.
                                Zasadniczym pytaniem jest czy impreza jest warta świeczki yyyy tzn. 3 świeczek :wink: . Czy ktoś z was odczuł różnicę jazdy z i bez tych świec?

                                Komentarz

                                • Dareckif
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 93

                                  #41
                                  Przejechałem z 4 zimy i niestety te świeczki sterowane fabrycznie niewiele dają, ponieważ żeby zadziałały muszą być spełnione pewne warunki. Teraz testuje sterowanie ręczne tj uruchamiane narazie z przycisku (docelowo połączone z przekaźnikiem czasowym) i widzę że jest lepiej, w kabinie jest cieplej dużo szybciej.

                                  Komentarz

                                  • pasiek5
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 7

                                    #42
                                    Dzięki za zainteresowanie.
                                    Właśnie czytałem, że oryginalnie działają przy dość niskiej temperaturze tylko były rozbieżne informacje przy jakiej. A może zmodyfikować oryginalne włączanie: najpierw jedna, a dopiero przy niższych temperaturach następne dwie (chyba tak to działa w oryginale - są dwa osobne kanały zasilające) tak aby najpierw włączały się dwie, a dopiero później jedna, albo od razu trzy?
                                    Pozdr.

                                    Komentarz

                                    • wolas
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 290

                                      #43
                                      bawił sie ktos w vagu z ich sprawdzeniem,??? może ktos kto dobrze zna ten program by sie podzielił taką informacja

                                      Komentarz

                                      • piotr-pacek
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 38

                                        #44
                                        Dogrzewanie zimnego silnika świecami w małym obiegu [OI]

                                        Prócz tego co pisałem wcześniej - wyczytałem na forum, że prawdopodobnie aby te 3 świece dogrzewające załączyć samemu trzeba włączyć Climatronik na max czyli na HI i ustawić nawiew powietrza na przednia szybę - a kto nie ma Climatronika to ustawia ciepło na max pokrętłem i oczywiście nawiew na szybę. Efekt powinien być taki, że w środku samochodu szybciej powinno lecieć cieple powietrze z kratek nawiewu i temperatura silnika powinna szybciej się podnieść - ale to dopiero muszę sprawdzić. Polecam każdemu u siebie niech sprawdzi taką właśnie opcję: po porannym uruchomieniu silnika i rozpoczęciu jazdy włączyć ogrzewanie na max (UWAGA - nie mam na myśli wentylatora na max) i w czasie jazdy zaobserwować kiedy temperatura osiągnie pół stanu a następnie kiedy max=90st.C

                                        Komentarz

                                        Pracuję...